تعريف مديريت
مديريت فعاليتي است منظم درجهت تحقق اهداف معين ازطريق ايجادروابط ميان منابع موجود، انجام دادن كاربامشاركت افراد ديگروشركت فعال در تصميم گيري.
وظايف مديريّت
برنامهريزي(Planning)
سازماندهي
(Organizing)
رهبري (Leading)
كنترل (Controlling)
تعریف برنامه ریزی
برنامه ريزي عبارت است از تهيه و توزيع و تخصيص امکانات محدود براي رسيدن به هدف هاي مطلوب، در حداقل زمان و با حداقل هزينه ممكن
برنامه ريزي فرايند دستيابي به اهداف سازمان است
در يك كلام برنامه ريزي يعني تعيين فعاليت هاي اثربخش در جهت تحقق هدف به بهترين شكل ممكن (كارآيي)
و در ادامه داریم:
انواع برنامه ريزي
انواع برنامه بر اساس سطوح سازمانی
مقایسه برنامه های استراتژيك، تاکتیکی و عملياتي
انواع برنامه ريزي
انواع برنامه جامع
برنامه ريزي استراتژيك
ويژگيهاي برنامه ريزي استراتژيك
فرآيند مديريّت استراتژيك
فایل پاورپوینت 69 اسلاید
doc5_1574606581_33695_2077_1404.zip0.40 MB |